۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۵۸۲۸۶۵
آیت الله حسینی بوشهری:

بدون توجه به القائات دشمن به مسیر مقتدرانه انقلاب ادامه می دهیم| افراد فریب خوش لفظی دشمن را نخورند

امام جمعه قم با اشاره به تدوین و انتشار سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت گفت: ما افق های بلند را در نظر داریم و به حرف های شیطنت آمیز دشمنان کوچکترین توجهی نخواهیم داشت.
نماز جمعه قم به امامت آیت الله حسینی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به سالگرد شهادت عماریاسر گفت: عماریاسر از آغاز اسلام آوردن سختی های بسیاری کشید و آزارهای بسیاری دید تا دست از پیامبر و اهل بیت(ع) بردارد اما مانند کوهی استوار در میدان باقی ماند.

وی افزود: جامعه امروز ما به عمارها نیاز دارد، عمار در جنگ صفین با قامتی استوار روشنگری کرد و غبار از فتنه برداشت و برای کسانی که دچار تردید شده بودند به تبیین امور پرداخت.

امام جمعه قم با اشاره به پیش رو بودن حماسه اربعین اظهار داشت: حماسه اربعین به برکت خون شهیدان است که زائران باید به نیابت از شهدا حرم مطهر امام حسین(ع) را زیارت کنند و یاد شهدا را گرامی بدارند، این حرکت عظیم نشانه عشق الهی و ارادت به اهل بیت(ع) است.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: با وجود همه مشکلات و تنگناهای اقتصادی امسال هم هزاران نفر به زیارت امام حسین(ع) می روند و این رقم از ایران به حدود دو میلیون نفر خواهد رسید. این برنامه عظیم نشانه اقتدار امت اسلامی است.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که در سال های قبل از ادیان و مذاهب دیگر هم در مراسم اربعین حضور داشتند، ابراز داشت: از کسانی که زمینه و تسهیلات را برای حضور بیشتر مردم فراهم کردند تشکر می کنیم، البته دشمنان بیکار نیستند و ممکن است مشکلاتی ایجاد کنند اما با همدلی و وحدت مردم ایران و عراق و میزبانی خوب عراقی توطئه های دشمنان خنثی خواهد شد.

وی با اشاره به ربوده شدن تعدادی از بسیجیان و سربازان توسط تروریست ها عنوان کرد: از مسؤولان می خواهیم با همکاری دولت پاکستان اقدام جدی انجام دهند تا سربازان وطن به سلامت به کشور و آغوش خانواده های خود باز گردند.

امام جمعه قم در تذکری به مسؤولان خاطرنشان کرد: مسؤولان باید هوشیاری بیشتری داشته باشند چرا که دشمن در اطراف کشور برنامه ریزی می کند تا به نظام ضربه وارد کند از این رو آمادگی ما باید کامل باشد تا از توطئه های دشمن به سلامت عبور کنیم، دشمن می خواهد برای کشور بحران آفرینی کند اما به فضل الهی به سلامت از مشکلات عبور خواهیم کرد.

وی با اشاره به قتل روزنامه نگار سعودی اضافه کرد: قتل این روزنامه نگار یک جنایت بسیار شرم آور بود، خداوند اگر بخواهد کسانی را با عمل خودشان رسوا می کند، منتظر هستیم ببینیم که سازمان های عریض و طویل بین المللی و حقوق بشری چه عکس العملی نشان خواهند داد.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که سازمان های جهانی با کوچکترین مسأله ای در جمهوری اسلامی بیانیه و قطعنامه می دهند، گفت: یک روزنامه نگار منتقد را به وضع فجیع به قتل رساندند حال این سازمان ها و آمریکا و اروپا چه می کنند؟ متأسفانه در این موضوع هم مانند موضوعات دیگر پول راهگشا است، مردم می دانند آمریکا و بازیگران دیگر می خواهند سرپوش بگذارند و فردی را گناهکار جلوه دهند و مسأله را تمام شده اعلام کنند.

وی افزود: رییس جمهور آمریکا می گوید نمی توانیم از منافع سرشار به دلیل قتل یک انسان صرف نظر کنیم، آمریکا عملا راه را نشان داده تا آل سعود بگوید اطلاع نداشته و افرادی سرخود این کار را انجام دادند، واقعیت دشمنان ما این است.

امام جمعه قم با بیان این که عده ای نباید شیفته الفاظ و عبارات دشمنان شوند، اظهار داشت: افراد باید واقعیات دشمنان را ببینند و فریب خوش لفظی های دشمن را نخورند، درباره کوچکترین مسأله ای که در ایران واقع می شود چه می  کنند اما نسبت به حقوق بشر بی تفاوت هستند.

وی ادامه داد: ملت انقلابی ایران بدانند که دشمنان کینه توز هیچگاه خیر انقلاب و مردم ایران را نمی خواهند و ما به فضل الهی با قدرت در برابر دشمنان خواهیم ایستاد.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به دیدار نخبگان با رهبر معظم انقلاب ابراز داشت: نخبگان گنجینه های کشور هستند، رهبر معظم انقلاب به فاصله چند روز از دیدار با بسیجیان در ورزشگاه آزادی با نخبگان علمی و استعدادهای برتر دیدار کردند، در شرایطی که دشمن در صدد القای فروپاشی انقلاب و کشور است رهبری سه کار مهم و ارزشمند را انجام دادند.

وی عنوان کرد: شکوه حضور در ورزشگاه آزادی، دیدار با نخبگان و تدوین سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت نشانه تدابیر عالی رهبر معظم انقلاب است، کسانی که خواب فروپاشی نظام اسلامی را می بینند، صلابت و تدبیر رهبری را مشاهده کنند که برای 50 سال آینده سند پیشرفت طراحی شده است.

آیت الله حسینی بوشهری تأکید کرد: ما افق های بلند را در نظر داریم و به حرف های شیطنت آمیز دشمنان کوچکترین توجهی نخواهیم داشت و رهبر انقلاب با نگاهی تیزبین با برنامه های راهبردی پاسخ های دندان شکن به دشمنان نظام اسلامی می دهند./1323/

ارسال نظرات